Language
 Italian
Summary
L'Ufficio Immigrazione della Questura di Roma perpetra prassi illegittime: ecco una testimonianza di una donna kenyota, rifugiata.
A short fragment of the story

Come è possibile che una persona, a cui è stata peraltro riconosciuta una protezione internazionale, venga lasciata per mesi in un limbo? Come si può anche solo pensare di privarla per mesi di un’assistenza medica, della possibilità di affittare una casa e di cercare un lavoro, semplicemente di realizzarsi? Cosa faremmo e diremmo se succedesse a noi?



Read the story
Countries
City
Rome
Why this story is important
Non è per noi accettabile che ci siano cittadini di serie A e cittadini di serie B, e che dei diritti riconosciuti e sanciti dalla legge vengano messi in discussione, tanto più se a farlo sono coloro che quella legge dovrebbero farla rispettare. Abbiamo raccolto e diffuso questa testimonianza per ribadirlo.
How this story was created
Questa storia è stata realizzata dal team di A Buon Diritto, associazione con sede a Roma, che gestisce uno sportello legale per persone migranti.

Policy

This work can be used under the Creative Commons Licence - Non-commercial Licence - Non Derived Works, as applied in the different countries where it is recognized (see site https://creativecommons.org/worldwide, which includes the licences for the different countries; if your country is not indicated, you have to refer to the British Licence).
Such licence includes the possibility of:
  • Reproducing, distributing, communicating to the public, displaying in public, representing, carrying out and acting out the work.
The licence is applied under the following conditions:
  • Attribution: anyone who utilizes the work must indicate its origin in the ways indicated by the author or the person who released the work under the licence;
  • Non Commercial: the work cannot be used for commercial purposes;
  • Non Derived: the work cannot be altered or transformed nor can it be utilized to create another.
Translation into other languages is allowed. We only ask you to send the translated copy to: storyap.archive@gmail.com
Thanks for the participation!


https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/it/deed.en