Afghanistan
Il mio nome è Shikhali Mirzai
La storia di Shikhali Mirzai è rappresentativa di tutte quelle persone che sono fuggite dall'Afghanistan e che attraverso mille avventure sono riuscite a raggiungere i Paesi europei. La forza e la positività di Shikhali, nonostante le mille avversità, è straordinaria.
Read More
Un laboratorio tutto per sé
Alla fine del 2020, dopo un anno difficile per i workshop di storytelling a causa della distanza, l'associazione Storie di mondi possibili ha deciso di imbarcarsi in una nuova avventura: un laboratorio a distanza insieme ad un gruppo di donne afghane che vivono nella città di Roma.
Read More
Ahmad’s story – From Aghanistan to Italy
This is a participatory video regarding the story of Ahmad, who fleed from Afghanistan to Italy, where he opened a Sushi bar. The story has been realizes during the course ENHANCE CIVIC COMPETENCES THROUGH STORYTELLING, Stories4CCom, Erasmus Plus - KA1, Mobility of Youth Workers.
Read More
My name is Shikhali Mirzai
The story of Shikhali Mirzai is representative of all those persons who fled from Afghanistan, and who through a thousand adventures have managed to reach European Countries. The strength and positivity of Shikhali, despite a thousand adversities, is extraordinary.
Read More